پرستاری در منزل ایرانیان طوس آماده ارائه خدمات پرستاری شبانه روزی 

اطلاعات تماس

تهران، شادمان

نکات مهم در انتخاب پرستار کودک

نکات مهم در انتخاب پرستار کودک

همان طور که خوب  می دانید گاهی والدین برایشان شرایطی پیش می آید که مجبور هستند ساعاتی را خارج از خانه باشند و یا حتی نگهداری و تربیت فرزندان به تنهایی برایشان سخت و دشوار است و امکان دارد نتوانند یک تنه از پس تمامی وظایف خطیر والدینی بر بیایند .در این شرایط یا حتی بیماری فرزندان والدین به دنبال یک پرستار امین و حرفه ای می گردند تا آن ها را کمک کند و از کودکانشان به خوبی مراقبت نماید اما آیا انتخاب یک پرستار حرفه ای کار آسانی می باشد ؟؟؟!قطعا جواب ما به پاسخ سوال فوق منفی می باشد چرا که یک پرستار کودک حرفه ای مجموعه ویژگی های دارد که در نگاه اول قابل تشخیص نیست و نیاز به شناخت طولانی از فرد مذکور را خواهان می باشد. در نتیجه ما در این مطلب کنار شما عزیزان هستیم تا به نکات مهم در انتخاب پرستار کودک اشاره نماییم .پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا به یک انتخاب صحیح و مطمئن در این زمینه دست یابید .

نکات طلایی انتخاب پرستار کودک:

ما در این مبحث سعی نموده ایم تا جایی که امکان دارد به نکات مهم در زمینه ی انتخاب پرستار کودک اشاره نماییم که شما با دانستن آن ها قطعا می توانید انتخاب بهتر و مناسب تری در این زمینه داشته باشید که این موارد به شرح زیر می باشد .

سن کودک

یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب پرستار باید به آن توجه کنید سن کودک می باشد قطعا پرستاری که خود مادر بوده و از تحصیلات مرتبط نیز در این زمینه برخوردار است می توانند خیلی بهتر تر از نوزاد شما مراقبت نماید چرا که تجربه به علاوه ی دانشی که دارد این کمک را به پرستار می کند که از عهده ی وظایف خود به خوبی بر بیاید .در سنین بالا تر قطعا باید شخصی را انتخاب کنید که قادر است با انجام باز ها و پر کردن اوقات فراغت کودکتان کمک به رشد و پرورش اون نماید .

صلاحیت پرستار

یکی از نکات مهم در انتخاب پرستار کودک این است که اعتبار و صلاحیت حرفه‌ ای او را بررسی کنید . تا حد امکان ، آن‌ها باید مدرک معتبر پرستاری داشته باشند و مجوزهای لازم را کسب کرده باشند. همچنین باید تجربه او را در این زمینه ارزیابی کنید .و اگر از موسسه های پرستاری، پرستار استخدام می کنید ابتدا می‌بایست مجوزهای موسسه را بررسی کنید تا از اعتبار آن مطمئن شوید .

بعد از بررسی مدارک متقاضی ، سؤالات زیر را از او بپرسید:

  • شما چه مدت پرستار کودک بوده‌اید؟
  • آیا دوره‌ای مرتبط با پرستاری کودک گذرانده‌اید؟
  • گواهینامه مرتبط دارید؟
  • روزانه چه مدت این کار را انجام داده‌اید؟تابه‌حال پرستار چند کودک بوده‌اید؟
  • آیا تجربه کار با چند کودک یا بچه‌ های دوقلو یا سه‌قلو را دارید؟

مشخص کردن وظایف پرستار

یکی از نکاتی که حتما باید در زمان انتخاب پرستار کودک به آن دقت نمایید روز مصاحبه و گفتن تمامی توقعات و وظایفی که انتظار دارید پرستار  آن ها را بی کم و کاست انجام دهد .از طرفی شما باید او را در این جلسه با ویژگی های کودک خود آشنا نمایید تا پرستار بتواند ارتباط موثر تری با کودک دلبندتان ایجاد نماید . برای مثال مادر بگوید که انتظار دارد پرستار چه غذاهایی را دراختیار کودک قرار دهد ، آیا لازم است که خود پرستار هم برای کودک غذا بپزد ، آیا باید بخشی از کارهای آموزشی را هم برعهده داشته باشد و آیا می‌تواند کودک را از خانه بیرون ببرد ؟ عادت‌های غذایی کودک ، ویژگی‌های رفتاری ، حساسیت‌های غذایی و مواردی از این دست هم نکات مهمی هستند که باید به پرستار گوشزد شود .  هرقدر این توافقات واضح‌ تر باشد امکان بروز مشکلات در آینده کمتر است .

نظارت بر کار پرستار

یکی از دغدغه های والدین در زمان انتخاب پرستار این است که نمی توانند به هر کسی راحت اطمینان کنند چرا که کودک در سنین حساسی می باشد و یک اشتباه پرستار می توانند طبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد . در چنین شرایطی والدین می توانند اگر از توانایی مالی برخوردار هستند دوربین مدار بسته در خانه نصب کنند و یا اگر قادر به این کار نیستند می توانند صدای پرستار را از طریق ضبط کردن بشنوند .

همسویی رفتار والدین و پرستار

این همسویی رفتار بین والدین و پرستار بسیار مهم است چرا که در تربیت کودک نقش بسزایی دارد در نتیجه چنانچه روش تربیتی دارید و یا قانون هایی در خانه اجرا می شود مانند نخوردن شیرینی و شکلات بعد از شام حتما به پرستار خود این موارد را اطلاع رسانی نمایید .

تعویض پرستار ممنوع

قطعا زمان زیادی می برد تا کودک با پرستار خود آشنا شود با او احساس راحتی نماید در نتیجه تعویض مداوم پرستار بسیار کار اشتباهی است در نتیجه شما باید تلاش کنید تا از موسسات معتبر همچون ایرانیان طوس پرستار دریافت نمایید چرا که پرستاران این مجموعه با داشتن تجربه ،دانش  و آشنا ی کافی با علم روز روان شناسی قادر هستند یک ارتباط موثر با کودک دلبندتان برقرار نمایند و تمامی تعهدات خود را به جای آورند چرا که آن ها در کار خود حرفه ای هستند در نتیجه اگر می خواهید با پرستاران گلچین شده و متعهد ما ارتباط برقرار نمایید با شماره تلفن های درج گشته در این صفحه تماس حاصل فرمائید ‌.  فقط با دلایل موجهی مانند دوری مسافت ، جابه‌جایی و مواردی از این دست مجاز هستید پرستار کودک را تعویض نمایید در نتیجه در انتخاب خود دقت فرمائید . در غیر این صورت به دلیل دلبستگی کودک به پرستار ممکن است مشکلی برایش ایجاد شود .

ایجاد فرصت آشنایی

بعد از رعایت تمامی نکات بالا بهترین کار این است که کودک و پرستار را به یک باره با هم تنها نگذارید . بهتر است این فرایند از چند هفته قبل شروع شود و زمانی که مادر هم حضور دارد ، پرستار و کودک برای مدت کوتاهی در اتاق تنها باشند تا کودک به تدریج به حضور پرستار عادت کند و پرستار هم بتواند ریزه‌ کاری‌ های کار با کودک را یاد بگیرد و بتواند به پرستار اطمینان کند. در این صورت راحت‌ تر کنار او می‌ ماند .

هزینه پرستار کوک

قیمت پرستار بچه در منزل یک عامل مهم دیگر در انتخاب پرستار کودک می باشد . بسته به ساعت کاری ، سطح تحصیلات ، مسئولیت‌ ها و تجربه پرستار و اینکه او را از طریق مؤسسات استخدام میکنید یا به صورت آزاد ، قیمت پرستار کودک در منزل تفاوت می‌کند . درصورتی‌ که تنها برای روز ها یا ساعات خاصی نیاز به پرستار کودک داشته باشید ، میتوانید هزینه پرستار را به صورت ساعتی یا روزانه محاسبه کنید . در نتیجه قیمت خدمات پرستاری به عوامل متعددی بستگی دارد که هر ساله از طرف وزارت بهداشت ابلاغ و به موسسات مذکور داده می شود .

وظایف پرستار کودک

قطعا وظایف پرستار کودک براساس شرایط و سن او تغییر می کند اما به طور کلی وظایف یک پرستار کودک شامل تربیت ، آموزش ، استحمام ، تعویض پوشک ، پر کردن اوقات فراغت ، مراقبت ، انجام امور پزشکی ، رسیدگی به امور  تغذیه و …. می باشد .به علاوه همان طور که گفته شد شما می توانید بر اساس شرایط هر وظیفه ای که مایل بودید را با پرستار خود در زمان مصاحبه در میان بگذارید .

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button